دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1397 - 11:51

دانشگاه‎های آسیایی رقبای غربی را شکست می‌دهند 

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد دانشکده‌های کسب‌وکار در آسیا در حال شکست دادن رقبای غربی خود هستند.
کد خبر : 321367
321800317d9d2659c4a1ff35166cc550.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از یونیورسیتی ورلد نیوز، تحصیلات و آموزش در حوزه کسب‌وکار در آسیا کمی بیشتر از 30 سال قدمت دارد. اولین دانشکده کسب‌وکار در چین، مدرسه کسب‌وکار بین‌المللی اروپا چین در شانگهای نام دارد که در سال 1994 تأسیس شد. البته دانشکده کسب‌وکار در دانشگاه  علم و صنعت هنگ‌کنگ قدمت بیشتری دارد و در سال 1991 تأسیس شده است.


این دانشکده‌‌ها در کنار بسیاری از مؤسسات آموزش عالی کشورهای آسیایی پیشرفت زیادی داشته‌اند و موفق شده‌اند در حوزه آموزش کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکار وارد رتبه‌بندی‌ برترین دانشگاه‌های جهان بشوند. در سال 1999 نخستین رتبه‌بندی جهانی فایننشیال تایمز منتشر شد که نام هیچ دانشگاه آسیایی در آن به چشم نمی‌خورد. اما در رتبه‌بندی سال 2018 این روزنامه، 16 دانشکده از آسیا حضور دارند که شامل کشورهای سنگاپور، کره جنوبی، هند، ویتنام و البته چین می‌شود.


بدیهی است که جو اقتصاد کلان فعلی یکی از دلایلی است که باعث رشد تحصیلات و آموزش کسب‌وکار در آسیا شده است. مرکز اقتصاد جهانی تغییر کرده است و بدون شک آسیا در دهه‌های آینده رشد اقتصادی بالایی را تجربه خواهد کرد.


این شکوفایی اقتصادی با کمبود مدیران کسب‌وکار حرفه‌ای مواجه خواهد شد. این مدیران آینده نیاز به محلی برای تحصیل دارند، به همین دلیل بسیاری از دانشکده‌های کسب‌وکار در چین از کمک‌های دولتی بهره‌مند می‌شوند.


یارانه‌های دولتی یکی از مزایای اصلی برای جذب دانشجو در آسیاست. هزینه تحصیل در برترین دانشکده‌های کسب‌وکار آسیایی از دانشگاه‌های غربی ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. برای مثال، هزینه تحصیل در مدرسه کسب‌وکار بین‌المللی چین اروپا (CEIBS) حدود 62 هزار و 600 دلار است؛ در حالی که میانگین جهانی شهریه برای تحصیل در یک دانشکده مدیریت کسب‌وکار حدود 86 هزار دلار است.


انتهای پیام/4021/پ
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته